Friday, April 25, 2008

Hantaran Emi

After a short discussion with my mom, plan nak kasik 5 dulang je from our side. That will be :
1-Cincin and bunga rampai
2-Sepasang persalinan (will be the bride's baju nikah)
3-Buah
4-Kek
5-Coklat

For the cincin part, that will be handle by Emi and her awek la, sbb nak kena match ngan size jari and sbb dia nak pakai, so let them choose. We don't take part.


And, for the rest will be my mom and me's responsibility....maybe masuk jugakla my sis..
Unfortunately my sis ni mcm takleh buat keje lebih2, takleh fikir byk2 as she had fibroid in her rahim, so mcm takdela nak soh dia buat apa2.


So, kain persalinan baru je beli last week at Gulati's SACC Mall.
We bought it together as first I thought I just nak beli some purpleish kain and mcm nak kasik match ngan the theme color, but suddenly when my bro asked what color will the kain be?


Emi : Nak beli kain color apa, dimana and bila?
Yani : Color purple, but not sure yet bila and kat mana nak beli..
Emi : Eh, bkn selalu org beli kaler putih, krim ke?
Yani : O...nak buat nikah sekali ke? Kalau mcm tu, better beli kaler yg kamu nak pakai utk nikah...so, nak kaler apa?
Emi : Tp, bagus jugak pendapat kamu (this words..I don't think it's from him...I suspect her awek is beside him discussing this thing), atau kita gi beli sama2, mcmana? Kamu nak beli kat mana? Nanti aku gi, sbb skrgpun aku dah kat KL.
(this time, confirmed he with Tira(her aweks'name)..


N, we bought it then with my opinion jugak..

to be continue with the kain's pix and some more details on other hantaran items...

No comments: